Styret 2018

Silje Vanessa Samuelsen (f. 1974), talsperson og folkevalgt

Silje Vanessa Samuelsen, 44 år, 2 barn, bosted Arendal
Ble adoptert fra Costa Rica i 1981, men har vokst opp i Norge
Hun stiftet Framtiden i våre hender's lokallag og Miljøagentene, i Arendal i 2015. Som leder i Framtiden i våre hender stiftet hun sammen med Agder forskning og Med Hjerte for Arendal, 'Våre Strender' i 2016.
Hun er styremedlem i Naturvernforbundet i Arendal og i Arendal Kulturforum.
Hun var 3.kandidat i kommunelista for Arendal MDG i 2015, og har vært fast vararepresentant i bystyret siden 2017. Hun ble leder for Arendal MDG i 2017 og gjenvalgt som Talskvinne i 2018. Hun satt i fylkesstyret i Aust-Agder MDG i 2017 og frem til august 2018. Ble valgt inn i Interimsstyret for Agder MDG, september 2018. I tillegg har hun vært frivillig for flere organisasjoner og arrangementer.
Silje Vanessa har ingen høy faglig kompetanse å vise til men håper at livserfaringen hennes vil telle som en styrke og en god egenlæring i samfunnssosiale spørsmål. Gjennom livserfaring og årene med organisasjonsarbeid både som frivillig og leder, har hun lært nyttig kunnskap som er viktig å ha med seg i politikken.
Med urfolkblod og et bankende hjerte for alle dyr, alle planter og trær, alle skoger, bekker, elver og alt liv i havet, er hennes engasjement ustanselig. Hun mener at ivaretagelsen av alt dette, er den viktigste kampen vi skal kjempe nå. Tar vi ikke denne kampen, vil grunnlaget for å kjempe alle andre politiske kamper bli borte.

Kontakt meg på:
Epost: van-ess@hotmail.com

Jens Aldo Carrizo Nilsen (f.1990), Talsperson og medlemsansvarlig

Jens Aldo C. Nilsen er født i Arendal, er 28 år, oppvokst sin ungdomstid og begynnelsen av sitt unge voksne liv i Malaga - Spania. Er Utdannet Sosial Fagarbeider fra Spania og Barne- og Ungdomsarbeider i Arendal.
Jobber til vanlig i en sentrumbarnehage i Arendal i 100% stilling med 40 % permisjon på grunn av studie i Arbeidsplassbasert Barnehagelærer Utdanning.
Han har alltid vært engasjert i Natur og miljø saker , men meldte seg inn i MDG i November 2014 og ble aktiv medlem med verv i 2016. Jens hadde vara plass i fylkesstyret og styremedlem i
Arendal MDG i 2016. Han ble gjenvalgt i begge styrer som styremedlem i 2017.
Han fikk på alvor erfaring i sentral parti politikk i 2017 der Jens fikk delegat plass på Landsmøte og i Desember 2017 var han Observatør på Landstyre for Aust-Agder. I mars 2018 var han delegat på første ordinære landsstyremøte for Aust-Agder MDG. Han representerte fylket i landstyremøtene i september og desember 2018.
På Årsmøte, April 2018 ble han valgt som talsperson for lokallaget i Arendal. Han sitter sentralt i Arbeidsutvalget i Grønne Studenter fra mai 2018.
Utenom Miljø og Klima saker, har Jens store hjerte saker som Oppvekst, Mangfold, Skeiv politikk, Studentpolitikk og Dyrevern.

Ta gjerne kontakt med meg på...
Mobil: 94242626
Epost: aldojens@gmail.com
Twitter: @carrizonilsen

Martine Alise Kvam (f. 1994), Økonomiansvarlig/ Sekretær

Bjørg Fossli (f.1971), Styremedlem - SoMe Ansvarlig

Bjørg Fossli kommer fra Rauland, er 48 år, har samboer og fire barn på 24, 22 og 16 år og hund. De to eldste er tvillingjenter og de to andre er gutter. Hun flytta til Arendal for 20 år sida og bor på Helleheia. Hun er lærer på Roligheden ungdomsskole og underviser i fagene matematikk, naturfag, samfunnsfag og natur og friluftsliv. Hovedinteressene har alltid vært dyr, natur, litteratur, filmer osv. I tillegg er hun veldig glad i å ta bilder og kombinerer dette ofte med å dra på konserter. Hun skriver og tar bilder for festivalguiden og går ofte turer i skog og mark med samboer, hund og kamera. Samfunnsengasjementet har alltid vært stort, men hun meldte seg ikke inn i politikken før for et par år siden. De viktigste sakene for henne er natur, miljø, dyrevelferd, kultur, rusomsorg og like rettigheter for alle uavhengig av opprinnelse, kjønn og seksualitet.

Vidar S. Øy (f.1949), Styremedlem

Medlem siden 2011, og er den eneste i nåværende Styret som var med å stiftet lokallaget i Arendal i 2012.
Han er utdannet farmasøyt, men er nå pensjonist.
Tidligere aktiv i Venstre.

Twitter: @vidar_y og @VidarOey

Tonje F. Valenzuela (f.1964), Varamedlem

Tonje er opprinnelig fra Oslo, men har bodd i Arendal i 14 år. Hun jobber på Sykehuset i Arendal, spesialisert innen barne- og ungdomspsykiatri. Hun var talsperson i Aust- Agder MDG frem til Juni 2018 og har totalt vært 6 år i fylkesstyret, der hun også var representant i Landsstyret. Hun har lenge vært veldig aktiv i MDG. Tonje har bidratt lenge med flere innlegg i Agderposten.