Miljøpartiet De Grønne under Arendalsuka

Miljøpartiet De Grønne stod selvfølgelig på stand under Arendalsuka i år også. Det var en hektisk uke med masse interessante spørsmål og et variert utvalg av kandidater til å svare på dem.

25. august 2015

Vi hadde kandidater fra Tvedestrand i øst til Kristiansand i vest. Det gikk mye tid med til planleggingen av standen og vi må si oss godt fornøyd med resultatet. På standen hadde vi ferdigplen, egen sykkelvogn og Elsykler i tillegg til vår egen «smoothiemaker» sykkel.

RasmusRasmus Hansson måtte selvfølgelig tråkke seg sin egen smoothie under Arendalsuka.

apningEspen Moi og Tonje Valenzuela på hver sin side av talskvinnen og ordførerkandidaten vår Hilde Opoku.

Fredag 14. august hadde vi valgkampåpning på utsiden av lokalet vårt. Dette skjedde samtidig med valgkampåpningen i Oslo, og talskvinnen vår Hilde Opoku holdt en meget god tale hvor hun forklarte hvorfor det er behov for Miljøpartiet De Grønne i kommunestyrene i hele Norges land, i den kommende fireårsperioden.

SpørretimeRasmus Hansson svarer på spørsmål under Spørretimen på Prana kafe. Marie Loe Halvorsen står rett ved siden av og følger intenst med.

Mandag 17.August var dagen da vi i Miljøpartiet De Grønne virkelig fikk vist oss frem. Vår stortingsrepresentant Rasmus Hansson kom til Arendal i hovedsak for å delta på den store Partilederdebatten. Dette var debatten hvor alle partitoppene fra de ulike partiene var til stede, og som offisielt satte i gang valgkampen over hele landet. Rasmus Hansson stod på stand for oss om ettermiddagen før han holdt Appell på Sam Eydes Plass. Bevaring av Bymarka, kanaler i Arendal og utbedring av sykkel og kollektivtilbudet på Sørlandet var de viktigste sakene i appellen. Oppmøtet var stort og etter appelen var det fullt hus under Spørretimen på Prana kafe. Der hadde de fremmøtte mulighet til å stille Rasmus Hansson spørsmål om grønn politikk, og han gjorde en utmerket jobb i å få frem hva Miljøpartiet De Grønne står for!

regnbue

Og etter en intensiv og vellykket Arendalsuke kunne vi endelig slappe av og nyte den fantastiske regnbuen over Arendals skjærgård.