Styret 2018

1. Varamedlem: Vidar Øy
  2. Varamedlem: Tonje F. Valenzuela

Silje Vanessa Samuelsen (f. 1974), talsperson og folkevalgt

Hun ble adoptert fra Costa Rica da hun var 7 år gammel, men har vokst opp i Norge. Hennes interesse for politikk startet i tenårene da hun demonstrerte mot Rasisme. I i de senere år hun har begynt å engasjere seg om saker som familiepolitikk, ruspolitikk, psykisk helse, fornybar energi, og det å gi en stemme til dyr og natur. Silje Vanessa mener Arendal trenger klare og sterke stemmer som taler om viktigheten av et bærekraftig samfunn og i spørsmål som angår om klima og miljø.

Jens Aldo Carrizo Nilsen (f.1990), Talsperson og medlemsansvarlig

Jens Aldo C. Nilsen er født i Arendal, er 27 år, oppvokst sin ungdomstid og begynnelsen av sitt unge voksne liv i Malaga - Spania. Er Utdannet Sosial Fagarbeider fra Spania og Barne- og Ungdomsarbeider i Arendal.
Jobber til vanlig i en sentrumbarnehage i Arendal i 100% stilling med 40 % permisjon på grunn av studie i Arbeidsplassbasert Barnehagelærer Utdanning.
Han har alltid vært engasjert i Natur og miljø saker , men meldte seg inn i MDG i November 2014 og ble aktiv medlem med verv i 2016. Jens hadde vara plass i fylkesstyret og styremedlem i
Arendal MDG i 2016. Han ble gjenvalgt i begge styrer som styremedlem i 2017.
Han fikk på alvor erfaring i sentral parti politikk i 2017 der Jens fikk delegat plass på Landsmøte og i Desember 2017 var han Observatør på Landstyre for Aust-Agder. I mars 2018 var han delegat på første ordinære landsstyremøte for Aust-Agder MDG.
På Årsmøte, April 2018 ble han valgt som talsperson for lokallaget i Arendal. Han sitter sentralt i Arbeidsutvalget i Grønne Studenter.
Utenom Miljø og Klima saker, har Jens store hjerte saker som Oppvekst, Mangfold, Skeiv politikk, Studentpolitikk og Dyrevern.

Ta gjerne kontakt med meg på...
Mobil: 94242626
Epost: aldojens@gmail.com
Twitter: @carrizonilsen

Martine Alise Kvam (f. 1994), Økonomiansvarlig/ Sekretær

Bjørg Fossli (f.1971), Styremedlem - SoMe Ansvarlig

Bjørg Fossli kommer fra Rauland, er 47 år, har samboer og fire barn på 24, 22 og 16 år og hund. De to eldste er tvillingjenter og de to andre er gutter. Hun flytta til Arendal for 20 år sida og bor på Helleheia. Hun er lærer på Roligheden ungdomsskole og underviser i fagene matematikk, naturfag, samfunnsfag og natur og friluftsliv. Hovedinteressene har alltid vært dyr, natur, litteratur, filmer osv. I tillegg er hun veldig glad i å ta bilder og kombinerer dette ofte med å dra på konserter. Hun skriver og tar bilder for festivalguiden og går ofte turer i skog og mark med samboer, hund og kamera. Samfunnsengasjementet har alltid vært stort, men hun meldte seg ikke inn i politikken før for et par år siden. De viktigste sakene for henne er natur, miljø, dyrevelferd, kultur, rusomsorg og like rettigheter for alle uavhengig av opprinnelse, kjønn og seksualitet.

Ingerlill Moneel (f.1966), Styremedlem - Presseansvarlig

Tonje F. Valenzuela (f.1964), Varamedlem

Tonje er opprinnelig fra Oslo, men har bodd i Arendal i 14 år. Hun jobber på Sykehuset i Arendal, spesialisert innen barne- og ungdomspsykiatri. Hun er talsperson i Aust- Agder MDG og er hennes 6.år fylkesstyret, der hun er også representant i Landsstyret. Hun har lenge vært veldig aktiv i MDG. Tonje har bidratt lenge med flere innlegg i Agderposten.

Vidar S. Øy (f.1949), Varamedlem

Medlem siden 2011, og er den eneste i nåværende Styret som var med å stiftet lokallaget i Arendal.
Han er utdannet farmasøyt, men er nå pensjonist.
Tidligere aktiv i Venstre.

Twitter: @vidar_y og @VidarOey